Blog

Boek Words That Work

10 tips voor effectieve communicatie

Frank Luntz, een bekende naam in de framing theorie, kijkt naar welke woorden je juist wel of niet moet gebruiken in je communicatie. Volgens hem gaat het er uiteindelijk niet om wat je zegt, maar wat je publiek hoort. In zijn boek Words That Work bespreekt hij zijn 10 regels voor effectieve communicatie.

Lees hier verder!
Loes Broen Blog over ALL IN gaan

Waarom zou je ‘ALL IN’ moeten gaan?

All in gaan: twee woorden die vooral door Instagram coaches worden gebruikt. Iedere coach die roept dat je alleen maar iets kunt bereiken als je ALL IN gaat, wil alleen maar ALL IN in jouw portemonnee gaan.

Lees hier verder!

Deze blog gaat over woorden zoals mooi, passie en groei

Tegenwoordig zijn opmerkingen ‘mooi’, kan je pas gelukkig zijn als je je passie hebt gevonden en is iedereen gek op persoonlijke ‘groei’.

Lees hier verder!

Taal als voorbode van ons handelen

Als het de verkeerde kant op gaat met ons taalgebruik dan gebeurt dat ook met ons handelen. En dan is geweld niet ver weg. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Angela Merkel. Het is interessante gedachte en uitspraak die gestaafd wordt door de literatuur.

Lees hier verder!

Coaching draait niet om wat de coach denkt, vindt of voelt.

In coaching draait het niet om wat de coach denkt, vindt en voelt. Het draait om jou. Het gaat om jouw verhaal. Een coach kan dat verhaal niet zien als de wens om zijn verhaal te delen groter is dan open luisteren naar jouw verhaal.

Lees hier verder!

Geluk is (geen) geluk, toch? Of wel?

Wat betekent het woord geluk voor jou? Je woorden hebben impact op je zelfbeeld, op hoe je de wereld ziet en op je geluksgevoel.

Lees hier verder!

Positief taalgebruik maakt je gelukkig

Het beste cadeau dat je een kind en jezelf kunt is geven, is het vervangen van negatieve woorden voor positieve woorden. Iedereen zou dit moeten leren. Niet alleen voor de kinderen van nu maar ook voor de volwassenen van later.

Lees hier verder!

Taal creëert betekenis

Taal creëert betekenis, maakt onderscheid, categoriseert en identificeert. Iedere keer als je iets zegt, laat je (onbewust) zien hoe je naar de wereld kijkt.

Lees hier verder!

Goede communicatie is simpel

Schrijven is schrappen. Kill your darlings. Het KISS principe: Keep It Simple, Stupid. Of Keep It Short and Simple of Keep It Simple and Straightforward. Hoe dan ook, KISS is voor mij de sleutel tot efficiënt en doelgericht communiceren.

Lees hier verder!

Woorden en je wereldbeeld

Jouw gedachtes bestaan omdat je ze woorden geeft. Je werkelijkheid bestaat uit de woorden die je daaraan toekent. Maar tegelijkertijd concentreert dat zich maar op een klein deel van het allesomvattende om ons heen.

Lees hier verder!